Subject: FW: Koostöökokkuleppe ettepanek
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Feb 2025 08:27:55 +0200

Palun reg

From: Rain Koort <[email-masked]>
Sent: Sunday, February 9, 2025 2:05 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Marek Lind 
<[email-masked]>
Cc: Andres Laisk <[email-masked]>; Kalle Pungas 
<[email-masked]>; Kaili Tuulik <[email-masked]>; Gunnar 
Sanderkoff <[email-masked]>; Inga Hansaar | K-Projekt 
<[email-masked]>; Reio Vesiallik <[email-masked]>; Triin 
Masing <[email-masked]>
Subject: Koostöökokkuleppe ettepanek

Tere!

Tänan sisuka koosoleku eest 06.02.2025!

Saadan järgnevalt arendaja poolse ettepaneku koostöökokkuleppe sõlmimiseks. 
Oleme valmis selle allkirjastama esimesel võimalusel.

Nõustume teie poolt esitatud rekonstrueerimiskohustustega 11184 mnt lõigul 1 
km – 2 km (sild kaasa arvatud). Meie ettepanek on lükata antud 
rekonstrueerimine arenduse III etappi. Lisan manusena etapilisuse joonise 
koos seletuskirjaga. Täpsustuseks: II etapis rajatakse umbes 150 elamuühikut 
ning 11184 tee rekonstrueerimine oleks seotud III etapi esimeste hoonete 
kasutuslubadega.

Selle lahenduse põhjuseks on soov esmalt valmis ehitada raudtee läbimurre, 
mis looks alternatiivse ühenduse Tallinna ja arenduse vahel, võimaldades 
liikluse ümber suunata 11184 tee rekonstrueerimise ajal.

Lisaks pakume alternatiivina järgmise lahenduse:

•

Oleme nõus võtma täiendavalt 400 m sillast kuni Padula jaama ristmikuni enda 
projekti (tähistatud sinisega joonisel), kui TRAM on nõus loobuma 
taastamiskohustusest teelõigus Padula jaama ristmikust kuni JuTa 
ringristmikuni. Selle osa rekonstrueerimine jääks teiste piirkonna 
arendajate kanda.

•

Pakume seda lahendust, kuna see on selgelt piiritletav ja rahaliselt 
arusaadav, ning see väldiks tulevikus vajadust jagada taastamiskohustusi 
teiste arendajatega.

Kui jääme esialgse variandi juurde, kus meie töömaa lõppeb sillaga ja 
ülejäänud alale kehtib taastamiskohustus, siis soovime täpselt mõista, 
kuidas teised arendajad panustavad tee taastamisse, kui nende projektid 
realiseeruvad.

Palume teiepoolset tagasisidet ning oleme valmis arutama detaile edasiseks 
koostööks.

Tervitades/ Best regards
Rain Koort
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5303 5356
www.estera.ee <http://www.estera.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.